Na našej webovej stránke používame súbory cookies. Prezeraním našej webovej stránky súhlasíte s ich používaním a ukladaním do Vášho prehliadača. Ďalšie informácie o spôsobe používania súborov cookies môžete nájsť kliknutím sem

horucavaVážení občania,

Vzhľadom na očakávaný výskyt extrémnych teplôt, ktoré môžu dosahovať až 40 C, žiadam Vás o dodržiavanie týchto základných zásad správania sa počas horúčav:

Pitný režim
Dodržiavať pitný režim, dospelý človek by mal vypiť denne najmenej 3 litre tekutín, najlepšie vody. Je potrebné vyhýbať sa nápojom s obsahom cukru, alkoholu a kofeínu. Treba piť pravidelne a v menších dávkach.

Vhodný odev
Odev by mal byť podľa možností svetlých farieb, z prírodných materiálov vzdušný a voľného strihu. Počas pobytu mimo domov je potrebné používať pokrývku hlavy a chrániť svoj zrak slnečnými okuliarmi.

Slnenie
Na priame slnenie sú vhodné len skoré ranné a neskoré popoludňajšie hodiny. Je potrebné vyhýbať sa priamemu slnečnému žiareniu v časovom rozmedzí od 10 do 16 hodiny. Pri opaľovaní je potrebné využívať kvalitné krémy s vysokým ochranným faktorom pred UV žiarením.

Fyzické aktivity
Pri fyzickej práci je dôležité si dopriať pravidelné prestávky a pravidelne dopĺňať tekutiny. Namáhavé činnosti vykonávať len v skorých ranných, alebo neskorých popoludňajších hodinách. Starší a chronicky chorí ľudia by mali obmedziť svoje aktivity na minimum a z domovov vychádzať pokiaľ sa dá len ráno alebo večer.

Zabezpečenie domovov a pracovísk
Miestnosti by mali byť zatienené pred priamym slnečným žiarením žalúziami alebo roletami. V miestnostiach, kde je dostupná využívať klimatizáciu, rozdiel medzi vnútornou a vonkajšou teplotou by však nemal presahovať 5-7 stupňov Celzia, aby ste predišli teplotnému šoku.


Tisztelt lakosok,

mivel a napokban még továbbra is extrém meleg várható ami elérheti a 40 C is, kérjük tartsák be a következő előírásokat:

Tartsák be a folyadék bevitelt ami a felnőtteknél min. 3 liter víz, kerülni a cukortartalmú italokat, alkoholt és kofeint. Rendszeresen igyanak kis mennyiségben. Megfelelő világos színű szellős ruhát viseljenek. A napon való tartózkodás lehetőleg csak a kora reggeli és késő esti órákra korlátozzák. A fizikai munkavégzés közben tartsanak kis szüneteket. Idős, beteg emberek csökkentsék a fizikai munka végzését minimumra. Lakásaikat sötétítsék be, klíma esetén ügyelni, hogy a hőmérséklet különbség ne legyen 5-7 C-nál több.